Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem serwisu www.e-serwis.pl, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
– otrzymania towaru przez Konsumenta lub osobę przez niego wskazaną,
– otrzymania ostatniej części towaru (w przypadku zamówienia dostarczanego partiami). -
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu, przesyłając je:
– w formie pisemnej na adres:
E-SERWIS Sp. z o.o., ul. Bożydara 7, 61-607 Poznań,
– lub w formie elektronicznej na adres e-mail: sklep@e-serwis.pl. -
Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie jest skuteczne, jeśli zostanie wysłane przed upływem terminu 14 dni.
-
W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Konsument zobowiązany jest zwrócić towar niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Termin zostanie zachowany, jeżeli towar zostanie odesłany przed jego upływem.
-
Zwrotu towaru należy dokonać na adres:
E-SERWIS Sp. z o.o.
ul. Bożydara 7
61-607 Poznań -
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodził się je pokryć lub poinformował Konsumenta o braku takich kosztów.
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu wszystkich płatności otrzymanych od Konsumenta, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy oferowany standardowy sposób dostarczenia), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Zwrot płatności zostanie dokonany w taki sam sposób, jaki został użyty przez Konsumenta przy płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inną formę. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z tą formą zwrotu.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jej charakteru, cech i funkcjonowania.
-
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności:
– świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta (np. produkcja na zamówienie),
– produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia,
– usług, które zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Konsumenta.