Prawo do odstąpienia od umowy

 

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem serwisu www.e-serwis.pl, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
    – otrzymania towaru przez Konsumenta lub osobę przez niego wskazaną,
    – otrzymania ostatniej części towaru (w przypadku zamówienia dostarczanego partiami).
  2. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu, przesyłając je:
    – w formie pisemnej na adres:
    E-SERWIS Sp. z o.o., ul. Bożydara 7, 61-607 Poznań,
    – lub w formie elektronicznej na adres e-mail: sklep@e-serwis.pl.

  3. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie jest skuteczne, jeśli zostanie wysłane przed upływem terminu 14 dni.

  4. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. Konsument zobowiązany jest zwrócić towar niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Termin zostanie zachowany, jeżeli towar zostanie odesłany przed jego upływem.

  5. Zwrotu towaru należy dokonać na adres:
    E-SERWIS Sp. z o.o.
    ul. Bożydara 7
    61-607 Poznań

  6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, zgodnie z obowiązującymi przepisami, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodził się je pokryć lub poinformował Konsumenta o braku takich kosztów.

  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu wszystkich płatności otrzymanych od Konsumenta, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy oferowany standardowy sposób dostarczenia), nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

  8. Zwrot płatności zostanie dokonany w taki sam sposób, jaki został użyty przez Konsumenta przy płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inną formę. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z tą formą zwrotu.

  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jej charakteru, cech i funkcjonowania.

  11. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach przewidzianych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności:
    – świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta (np. produkcja na zamówienie),
    – produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia,
    – usług, które zostały w pełni wykonane za wyraźną zgodą Konsumenta.